Bisiklet Anılarım #4 - İsmail Ağabeyim İle 180 Km'lik Güzel Bir Gezi

Merhaba. Bugün günlerden 3 Mayıs. Ancak bu yaşadığım anımı 3 mayısta yaşamadım. Daha öncesinde oldu bunlar ancak daha şimdi yazma vakti bulabildim.

Yine bir cumartesi sabahıydı. İsmail ağabeyim ile saat sabah 6.30 da ayağa kalkmış, yollara çıkmak üzere hazırlanmış ve saat 7.30 da buluşmuştuk. Tabi o gün nereleri hedeflediğimizi önceden belirlemiştik.

Rotamız Bursa'dan Yenişehir, İznik, Orhangazi, Gemlik ve sonrasında Bursa'ya tekrardan dönmüş olacaktık. Toplam kilometro 180-200 km arası. Saat 7.30'da yola koyulduk. Başladık sohbet ede ede gitmeye. İlk rotamız Yenişehir olduğundan bizim Yenişehir yolunda hep durduğumuz Koyunhisar köyünde durduk. Oradaki kahvemizde (artık bizim oldu :)) ) çayımızı içtik, bir şeyler atıştırdık. Tekrardan yola devam ettik. Yenişehir'e vardığımızda kilometrelerimiz 60'ı geçmişti.

Şimdiki hedefimiz buradan hem rampalı, hemde inişli olan İznik'e doğru gidip orada İznik gölünde dinlenmekti. Yine sohbetimizi ede ede ve o güzel, temiz havayı içimize çekerek, doğayı gözetleyerek başladık gitmeye. Yenişehir'den çıktıktan sonra biraz ilerledik ve rampa aşağı görünen bir yere geldik ancak ne rampa aşağısı! Görünen yol rampa aşağı ancak rampa yukarı çıkarkenden daha fazla pedal çevirdik. Fizik kurallarına aykırı bir yerdi resmen. :) Tam orayı geçtiğimizde 60 - 80 km'de yorulmadığımızdan daha fazla yormuştu. Orayı geçip ilerlerken yol kenarında çeşme gördük ve anında karşı şeride geçip oradaki yeşilliklerin arasındaki çeşmeye daldık. Hem dinlendik, hem su ihtiyacımızı giderdik. Ancak çok güzel bir yerdi. Okul zamanım olmasa o gün oradaki çimenlerde 1-2 saat kestirme bir uyku kesinlikle çekerdik. Neyse İznik'e vardık. Orada göl kenarına gidip yeşilliklerde güzelce güneşlendik.

Sonrasında atladık velespitlerimize ve başladık dönüş için ilk önce Orhangazi'ye doğru gitmeye. Başlarda sıkıntı yoktu ancak İznik'ten çıkıp Orhangazi yoluna girer girmez işler değişti. Yol o kadar mıcırlı gibi, bozuktu ki 100 km gitsem daha az yorulurdum. Giderken güzel yani kaplıca gibi sular akıyordu şelale şeklinde gibi orada biraz dinlendik. Yol 40 km fakat git git bitemiyor çünkü gidemiyoruz. :))  O kadar yavaş gidiyor ki, birde bizim lastikler ince olduğundan zaten gidonu bir titretiyor aman aman. :)

Neyse o yolu bitirdik ve Orhangazi'den Gemlik'e doğru yol almaya. Tam Gemlik'e girdik ve az ilerlerken benzin istasyonunda durup ihtiyaç giderirken yanımıza başka bir bisikletli geldi. Oda Bursa'ya gidiyormuş. Oradan artık bir başladık gitmeye güzel gidiyoruz, tempo herşey yerinde taa ki Dürdane rampasına gelene kadar. :) Orada artık km den değil Orhangazi yolu o kadar zaten bozdu ki bizi insanın canı istemiyor. Eller titriyor Orhangazi yolundaki sarsılmalar yüzünden. Rampayı çıktık baya uzun ve eğimli de olsa çıktık ve akşam artık Bursa'ya dönmüş olduk. Tam tamına kilometre 180'i gösteriyordu ancak daha fazla 195 veya 200'dür o. Çünkü kilometreyi geç açmıştım.

Orhangazi yolu 40km ama 40km yerine başka düzgün bir yolda 100 km gitmeyi tercih ederdim. O kadar! :) Buradan yetkili kişilere sesleniyorum. Ne olur o yolu düzeltin. :( Bir daha o taraftan dönecek olsak artık İsmail ağabeyimle Orhangazi'ye kadar otobüse atlayacaz o 40 km'yi. Evet böyle güzel bir bisiklet anım daha oldu. Aşağıda videolar var ancak o kadar sıcak altında ve terden dolayı formamın önü açık sıkıntı olacağını sanmıyorum. Bu güzel turda yanımda olan İsmail ağabeyime buradan tekrar teşekkürlerimi iletirim. İnşallah daha güzel yerlerde tekrardan bir başka anı daha ekleriz. Sormak istediklerinizi ve düşüncelerinizi alt kısımda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. İyi günler.