Recep İvedik 5 - Zamana Karşı (Film Yorumum)

Uzun zaman oldu yazmayalı ama konuya böyle giriş yapmayacağım. Bu konunun üstüne ileri yayınlarda dururum. Bugünün konusu, bugünün medyasında olan Recep İvedik 5. (Arada giriş müziği varsay...) :)



Anında film hakkında görüşlerimi yazmak istiyorum. Zaten filmin yazarı, yönetmeni kim vs. hiç bahsetmicem. Arayan bir çok yerde rahatlıkla bulabileceğinden ben görüşlerimi ön plana atarak giriyorum.

Film, eski gösterimlerle arasında pek bağlantı bulunmamakta. Benim fark ettiğim sadece Recep İvedik 1'deki Kara Ambar Kamyoncular Derneği adı altındaki oyunculardı. Diğer filmleri izlemenize pek gerek yok. Zaten recep yani Şahan Gökbakar klasik karakter olan Recebi yazılan senaryoyla bağdaştırıyor. Recep yine eski filmlerinde olduğu gibi iğrenç, kaba, saygısız olarak görülse de halkın yaptığı tepkiler üzerinden gidildiğinden ve karakter yapısı itibariyle komik bir hale geliyor.



Bu filmde ise konu olimpiyat oyunlarına gidecek olan milli takım sporcularını taşıyacak olan otobüs şoförünün yolculuktan 1 gün önce hayatını kaybetmesi üzerine olaya Recep dahil oluyor. Sahibi olduğu ehliyet sayesinde şoför koltuğuna Recebin geçmesi ve yolculuk esnasında durdukları Kara Ambar yemek yerinde motor yağlı fasulye yemeği yemeleri üzerine zehirlenen sporcular yarışamayacak hale gelmektedir. Tabii, Recep yarıştan çekilmeye izin vermeyerek güzel bir ekip kurarak ve akla mantığa sığmayacak hareketler ile ilgiyi üzerine topluyor.


Başlığa gelecek olursak ise "bu film 1 saat 40 dakikaya değer mi?" sorusunu cevaplandırmaya. Bazı yerlerinde cidden eğleniyorsunuz ancak bazı yerlerde bir süre sonra gülerken sebepsizce fazla güldüğünüzü anlayarak duruyorsunuz. Yani bazı yerlerde aralıksız espri olayına kaçıldığını düşünüyorum. Eğer ki boş zamanımı gülerek değerlenmek istiyorum derseniz biletlerinizi ve mısırınızı önceden almayı ihmal etmeyin. (sinemalar dolu.) Ancak filmden mesaj çıkartmayı düşünüyorsanız lütfen başka bir film seçiniz. :) 

Şu anlık fikir görüşlerim bunlar üzerinden gitmektedir. Eğer cevaplanmayan sorularınız var ise alt kısımda bulunan yorum kısmından bana sorularınızı yönlendirebilirsiniz. Şimdiden size iyi seyirler dilerim.


4 yorum

Buraya Tıklayınız yorum
Unknown
admin
28 Şubat 2017 20:52 ×

Çok özgün bir metin olmuş. Teşekkür ederim.

Yanıtla
avatar
7 Mart 2017 16:49 ×

Ben Recep İvedik'i sinemada izlemeye değer bulmuyorum. Boş zamanı bile boşuna harcamak olsa gerek :)

Yanıtla
avatar
Furkan NARİ
admin
7 Mart 2017 20:01 ×

Yorumun için teşekkür ederim abi. :)

Yanıtla
avatar