Trafikte Bisikletliler de Var!

Merhaba. Bugün sizlere bu konu hakkındaki görüşümü yazmak istiyorum ve başladım yine yazmaya.




Bisikletliler yollarda bir çok saygısızlığa uğruyor. Bu dediğim bir yerden okuduğum değil kendim yaşadım, tanıdığım kişiler ve tanımadığım ancak okuduğum bir çok bisikletli yaşadı bunları. Hele Türkiye'de yaşayıp böyle durumlar yaşamadım derse yalan söylemiş olur.

Ne gibi olaylar mı? Emniyet şeridinden bile giderken yanımızdan geçen bazı taşıtlardan alay, korkutma, şaka, sıkıştırma gibi daha bir çok olay. 

Kendimin ise yaşadığım bazı olaylar şunlardır; arabanın aynalarına bakmadan kapıyı açması ve çarpmama milim kala kurtuldum. Otobüsün önüme kırıp yolcu indirmesi. Giderken bazı motorlu taşıtların onların şaka olarak algıladığı ancak bizim o sırada belki korkup yanlış bir hareket yapsak belki büyük problemler oluşacak ancak bilmiyorlar. O şaka olarak algıladıkları ise korna çalma ve yüksek sesle bir şeyler demeleri.



Şuanda en sevindiğim olay ise bisiklet için yeni yönetmelik yasaya girmiş bulunmaktadır. 5 sene içerisinde inşallah çoğu şehirde bisiklet yolları ve dahası olacaktır. İlgili haber linki için TIKLAYINIZ.

Dediğim gibi lütfen siz, siz olun bisikletlilere herhangi bir olumsuz eylemde bulunmayın. Sonuçta bizim kaportamız kemiklerimizdir. Bunu okuyan bloggerlarda eğer bu konuyu yaymak isterlerse kendi bloglarında bu konu hakkında düşüncelerini yazarlarsa sevinirim. Hepinize iyi günler.

4 yorum

Buraya Tıklayınız yorum
Caner
admin
6 Kasım 2015 20:00 ×

Güzel ve mantıklı bir yazı olmuş. Fakat otobüsler duraklarına girmek zorundalar biliyorsun. Yani gayet normal bir şey bence.

Yanıtla
avatar
Furkan NARİ
admin
6 Kasım 2015 20:11 ×

Sen olayı yanlış anlamışsın veya ben yanlış anlatmışım şöyle diyeyim. Otobüs yavaşlıyor ve ben otobüsten daha hızlı gidip geçerken önüme kırıyor ve beni ani fren yapmama sebep oluyor ani fren yapmasam ya otobüse çarparım yada inecek ınsanlara yada düşerim. Normalde ben onu geçtiğim için o arkamdan girmesi gerekiyor ama işte şeyliğine böyle yapanlarda var. Yorumun için teşekkürler.

Yanıtla
avatar
Unknown
admin
6 Kasım 2015 22:59 ×

Dünyayı dolaşıp Marmaris'te emniyet şeridinde ölen Christian Jean Auguste Niaffe geldi aklıma :(

Bir düzenleme yapılacak olması güzel ancak engelliler için de yapılması gereken düzenlemelerin şu ana kadar çoktan bitmiş olması gerekirdi şehirlerde. Ama burası Türkiye :(

Ben Fethiye'de yaşıyorum bisiklet yolu da mevcut ama ya araçlar park etmiş oluyor ya yolun bazı bölümlerinde hareket halindeki araçların bisiklet yoluna girmeleri gerekiyor ya da bisiklet yolunun sağında koskoca kordon olmasına rağmen insanlar bisiklet yolunda yürüyorlar. Yine de en azından şehrin merkezine kadar bisiklet yolundan gidebildiğimize şükür, yol var :)

Yanıtla
avatar
Furkan NARİ
admin
7 Kasım 2015 10:29 ×

Dediklerine katılıyorum ayriyetten onada şükür. :) İnşallah kanunla birlikte daha güzel olmasını umuyorum. :) Yorumun için çok çok teşekkürler. :)

Yanıtla
avatar